06. juni 2019
Nordmenn netthandler annerledes
Du har kanskje gjettet det allerede? Det er mobilen som er den største trenden blant nordmenn
E-handel har blitt en del av hverdagen, og mobilen har gått fra å være en salgskanal til å være den mest voksende kjøpskanalen i landet. Den brukes gjennom hele kjøpsprossen til alt fra inspirasjon til søk om spesifikke produkter og tjenester.
Forbrukerne har tatt sitt vanlige kjøpsmønster ut på nettet de handler oftere og gjør flere småkjøp. De ønsker en rask og enkel betalingprosess og mange avbryter kjøp dersom foretrukket betalingsmåte mangler.
Go mobile or go home!
Undersøkelser viser at nettbutikker er nødt til å være raske, mobiltilpassede, brukervennlige og kunne tilby det riktige betalingsoppsettet for å unngå at kundene forsvinner til konkurrentene. I følge SSB bruker over 32% av oss Internett i forbindelse med et kjøp, som er en kraftig vekst på noen få år.
Når det gjelder Norge ligger vi på toppen i bruk av Internett forøvrig, og vi har også slått våre nordiske naboer når det gjelder handel gjennom smarttelefoner. Faktisk så handler over halvparten fra mobilene sine og det er en økende trend.
Det er bare en ting å si: Go mobile or go home og husk å tilpasse din nettside til mobil! For uansett om mobilenheten skal brukes til handel eller informasjonssøk og inspirasjon, så må du sørge for at du er tilpasset mobilen.