01. mars 2021
6 tips til påskequiz i nettbuikk
Julekalender i nettbutikk er godt plantet hos mange bedrifter, men kalender i form av påskequiz er også en mulighet for økt trafikk! Les artikkelen for 6 tips for hvordan du lykkes.
Jeg ønsker påskequiz i min nettbutikk
Det nærmer seg påske og tradisjonen tro bærer det til fjells, hytter, nypreppa skiløyper og peiskos. Under påsketradisjoner stiller også påskequiz sterkt - denne tradisjonen har vi tatt med oss til nettbutikken!
- Få kundene dine tilbake hver dag
- Bygge gode relasjoner
- Quizen kan føre til senere salg
Konkurranser er noe som engasjerer oss mest, og det gir gode muligheter til å nå ut til et større publikum. Det ser vi på alle julekalenderne som kjøres i desember. La oss snakke påskequiz!
1. Kom i gang!
En påskequiz vil innebære noe planlegging, så ikke vent til påskeuken starter. Skal du promotere diverse produkter det en god idé å oppdatere lagerbeholdningen på dette.
Sett også antall dager du ønsker å holde påskequiz. Skal du kun stille spørsmål i påskeuken, kun på røde dager eller nesten hele måneden? Uansett hva du velger, bygg opp stemningen i forkant.
2. Hva er målet?
Hva er det du ønsker å oppnå med påskequizen? Direkte salg gjennom quizen, bygge e-postlister eller er det å øke antall følgere på sosiale medier? Redegjør du får målet, vil det være enklere å finne innhold til quizen.
3. Vis deg frem
Bruk quizen til å lære deltakere om din bedrift. Premier bør også representere det du driver med. Det er ikke vits å lokke med premier, som ikke treffer din målgruppe. De deltakerne vil kun være interessert i premien. Et annet tips er å starte med å finne premiene først, da vil det være lettere å komme på spørsmålene siden.
4. Påskekrim?
Gjør innholdet i quizen interessant. Still spørsmål som kan gjøre deltaker interessert etter dine produkter/tjenester.
Påskekrim er ganske aktuelt for påsken. Den røde tråden i quizen kan være et forsvunnet produkt, eller en kollega. Tar du utfordringen?
5. Relevante premier
Her er vi tilbake til punkt 2. Hvilke premier du velger sier noe om hvilket mål du har satt deg. Premiene bør utløse at deltakerne kommer tilbake. Trøstepremier er også noe som gjør at man føler en større vinnersjanse, og øker sjansen for at de kommer tilbake for neste spørsmål.
Hva du deler ut i premier er opp til deg. Trøstepremier kan være produkter i teststørrelser eller avslag på varen som ble loddet ut.
Ønsker du at vi setter opp påskequiz i din nettbutikk? Ta kontakt!
Jeg ønsker påskequiz i min nettbutikk