07. februar 2022
Chat i nettbutikken
Med en chat-funksjon på siden din kan du utvide kundeservicetilbudet og til slutt oppnå økt salg.
Ta kundeservicen til nye høyder med chat
En stor utfordring i dag er at kunder ønsker umiddelbar respons. Får de ikke det er det enklere å hoppe over til konkurrenten. Derfor tar flere og flere bedrifter i bruk kommunikasjonsformen live-chat. En chat-funksjon gir kundene mulighet til å holde direkte kontakt med deg gjennom et chat-vindu i netttbutikken. Det kan også bli brukt til å sende ut automatiske meldinger til besøkende, som f.eks: "Hei! Hva kan jeg hjelpe deg med?". Les om hvorfor du bør investere i integrasjoner her.
Fordelene er mange:
1. Økt salg
Mange kunder trenger en form for support før kjøp. Det er ikke alle spørsmål om produkter/tjenester de kan vente på, og går derfor videre. Med live-chat øker sjansen for at kunden kjøper produktet når du gir de tilgang til umiddelbar hjelp. Ved å besvare alt kunden lurer på kan du i tillegg unngå returer.
2. Spar tid
Vi vet alle hvordan det er å hjelpe en kunde via telefon når kunden ikke finner passord, annen innloggingsinformasjon, eller at de ikke forstår instruksene du gir. Dette tar mye tid. Med live-chat kan du sende steg-for-steg instruksjoner med skjermbilder, som gjør prosessen enklere for kunden. I tillegg sparer det deg for tid, fordi du kan håndtere flere kunder samtidig. Les også: Se våre mest solgte moduler her
3. Lange kundeforhold
Fornøyde kunder har mindre sannsynlighet for å bytte til en konkurrent. Gjør kunder fornøyd gjennom chat og oppnå lange kundeforhold. Studier viser at kunder som har benyttet live-chat ofte kommer tilbake for å handle. I en chat får kunder følelsen av å bli lyttet til, og det er enklere å skape bånd på denne måten.
4. Reduserte supportkostnader
Vi leter alltid etter metoder som kan være kostnadseffektive. Sammenlignet med telefon og mail er live-chat rimelig. Med live-chat har du mulighet til å svare på flere spørsmål på en gang, og sparer automatisk penger på denne måten. I tillegg gir chat ansatte mulighet til å multitaske, og switche mellom flere samtaler.
5. Gjør besøkende om til kunder
Ikke alle som besøker nettbutikken din kommer til å kjøpe noe. Ta kontakt med de mens de er på besøk! Med live-chat kan du ta kontakt og spørre om du kan hjelpe de. Du kan også bruke chatten til å kontakte de etter de har dratt; spør om kontaktinformasjon før samtalen starter.
6. Forstå kundens behov
Med en chat kan du oppdage kunders behov. Faktisk er det nesten som en liten live-undersøkelse. Ofte spør kunder om ting de ikke finner informasjon om – på den måten kan du fylle inn mangler i ettertid. Du kan lære mye om hva som fungerer og ikke fungerer på din nettbutikk.
Kom i gang med chat nå
Vi har flere gode samarbeidspartnere og chatter å velge mellom til din nettside/nettbutikk. Det er bare å ta kontakt med oss! Vi kan gi deg et uforpliktende tilbud.
ITX Kontaktsenter
En av våre samarbeidspartnere kan tilby en mer helhetlig form med kundekontakt, som også inkluderer chat: ITX Kontaktsenter. Her får du èn svarknapp for telefon, chat, sosiale medier, SMS og epost. Alt for å forenkle din jobb. Dette kan vi integrere med din nettbutikk. Les mer om ITX Kontaktsenter her
Mangler du nettbutikk?
Kréatif har siden 2014 utviklet kreative nettløsninger. La oss finne din løsning til ditt behov. Kontakt oss for en uforpliktende prat