11. april 2024
Must have funksjoner til B2B nettbutikk
Her er våre topp 5 must-have B2B-funksjoner, som vil hjelpe deg med å heve din nettbutikk til neste nivå.
Vi har samlet våre 5 must have funksjoner til deg som driver B2B nettbutikk. Disse funksjonene er valgt ut ifra hva våre kunder er mest fornøyde med, og hvilke funksjoner som letter deres arbeid og samtidig gir en bedre kundeopplevelse.
1. Selgerportal
Selgerportal er et uvurdelig verktøy for å effektivisere ordrehåndtering og styrke relasjonen med dine profesjonelle kunder. Den gir selgerne mulighet til å bygge ordre ute hos kunden, enten på messer eller ordremottak. Den kan og benyttes som tilbudsfunksjon. Dette gir en mer personlig og skreddersydd opplevelse for dine kunder, samtidig som det øker effektiviteten og hastigheten i bestillingsprosessen.
2. Avansert ordrehistorikk
Ordrehistorikk betyr at når en kunde er logget inn, kan de se ordrehistorikk over det som er bestilt på nettbutikken under “Min profil”. Med Avansert ordrehistorikk får man dette, men i tillegg lister det også ordre som er punchet direkte i ERP. Det kan for eksempel være om en kunde har ringt inn tidligere og en kundesenter-medarbeider har plottet inn ordren manuelt.
3. Fakturakopi-utlevering
For B2B-kunder som trenger å holde styr på regnskapet, er tilgang til fakturakopier en uvurderlig funksjon. Ved å kunne laste opp og lagre fakturakopier direkte i kundeprofilen, gir du kundene dine enkel tilgang til all nødvendig dokumentasjon. Dette forenkler regnskapsprosessen og gir en bedre kundeopplevelse.